Saturday 12 July 2014

Nak tau tak? Ikan laga sebahagian daripada lifes aku actually

korang tahu tak ? Ikan Naga atau pun Ikan laga , akan mati atau pon warnanya kian purda jika dibiarkan nya stay di kawasan yang terbuka.This is terbuka dengan cahaya . Tak percaye ? tengok la habitat Ikan laga.. kat swimming pool kah ? Haha

Then nak cuci ikan laga ni mane bole buang air nya satu bekas tu sampai licin lepas ganti dengan air baru.majority mesti ikan tu terhuyung hayang ambik masa yang agak lame nak ok... kalau berlarutan buat benda yang same ,menangis xberlagu lerrr hihi sebab akan mati... cara terbaik.. kauk.. atau ambil air dalam bekas tu... tinggalkan sedikit air , mcm 2/3 ? jangan seseseseseKALI ! haha jangan sesekali keluarkan ikan laga itu Hehe 

Lepas tu kalau aku lahh... siap buat time table.. time bile nak lagakan ! Haha lagakan !  macam jahat je bunyi hehe kalau boleh aktif kan ikan laga ni.. jgn bia kan.. ikan pon mcm kita gak.. stay kat kat umah 24 jam... dah bosan kan?kan? gitu gak ikan.. 

Nak tau tak? Ikan laga sebahagian daripada lifes aku actually... nampak bebal tapi natural me,suke duk depan ikan sembang sembang... Aaaaa kalau xsilap aku.. Mama ke opah.. Jangan shared problem yang sedih sedih.. nanti ikan tu akan mati.. Its up to you,to trust me or not coz aku jage ikan Laga ni lebih 5 kali dahhh sekarang je official manta Hehe . Sesungguhnye pasang kan niat baik.. Insha Allah.. anything you do it will be well ^_^ kalau tak menjadi tu anggap la Allah menegur,its not suitable wif us .

No comments:

Post a Comment