Thursday 10 July 2014

CHILDHOOD STORY OF GROWING UP IN THE ERA Tun Dr Mahathir Mohammad


Assalamuallaikum dan Salam 1Malaysia ! Haha nak aku tujukan lagu 1M4U kah? Haha xyah laaa mengamuk lak.. lagi bulan puasa ni sume manjang nak mengamuk.. laporrrr laporrr lapor ! He'eh ! Haha kan keluar dah pekhro nye ! Haha Oke ! 10/7/2014 ye tau dekat dua minggu dah kite berpuasa tetapi hari ape !? Haha Haha ! tau la hari ni khamis
-___-" TETAPI ! haha tetapi~~ Hari ni Ulang Tahun Tun Dr Mahathir :D ! HahahaK ! HahahaK ! gelak la -___-" tumbok kang ! Haha :P tak ade la... budi bahasa kan budaya kite kannnnn Haha Sempena Hari yang happy mappy embing ni haha amboyy

Aku nak shared something yang wauuu ~ cube sebut wau ? WAAAUUU Haha bau syurga sorang2 yang puasa ni :P Hik3 Ummm... Sangat bertuah membesar ketika pemerintahan beliau . Aku tolak tempis sane sini wahhh Haha aku tolak tempis sane sini ape aje orang kate kan . yes.. ramai cakap Tun M nak buat istana Tun M masa perkenalkan Wilayah Persekutuan Putrajaya , membazir dan kerugian negara hantar angkasawan , Twin Tower Petronas dan Syarikat Automobil negara Proton adalah sia sia .
TAK TOUCHING PON'S
You know? aku langsung tak touching bile tengok secara langsung Tun M letak jawatan masa perhimpunan Umno . kenape? Time aku sekolah... darjah2 kan? sekolah petanggg haha :P Aku membesar dengan buletin utama yang kaya dengan berita perang di timur tengah.. pasal sadam hussein... pasal ape lagi? Haha ouhh !

KOMPUTER / JALUR LEBAR (INTERNET)
Time aku membesar Komputer Internet jadi trend.. kire nya rumah sape ade komputer internet ni ... berduet lerrr... Haha Abah belikan Komputer uishh ! berebut nak main Starcraf ngan Fifa .tapi pasal aku bongsu kan? standart main game boy je laaaa Super Mario ! ting ting tingg ! Haha..

PROTON WIRA & WAJA 
Abah beli proton Wira.. masa tu bulan puasa . Manusia kan? mesti action je.. tak balik kampung lagi dah prepair nak jawap dengan jawapan yang hing class haha tapi oke la tu sediakan payung sebelum hujan kannn Haha then masa Proton lancarkan proton baharu its what? Proton Waja.. seriusly sampai sekarang model proton semua bentuk macam harimau -___- wa tak tipu.. sendiri ushar laa.. Haha Nampak je kereta Waja mesti abah mention aku.. Aku kan obses kereta . tengok la mainan kereta jadi koleksi letak dalam almari lagi Haha orang letak cawan hias hias,aku letak kete mainan :P xpeeee hobi hihi ayat cover je xD 

JADI JAKUN 1ST TURUN PUTRAJAYA
Pertama kali pegi Putrajaya Perhhh ! Tak hingattt Haha bukan ape la.. Wa stay Ipoh.. bandar lame ... membesar kat sane pon,sampai sekarang boleh lagi sesat sesat haha tapi Ipoh tetap no 1 ,nak nyanyi lagu maher zain ke? Haha masuk masuk Putrajaya...memang kalah monyet ! jakun gile cadbury! Haha binaan bangunan perhhhh futuristik ! futuristik pon xmacam putrajaya Haha masjid.. jambatan.. pe lagi? alamanda ? bole laaaa hehe ape pon itu semua adalah daripada Tun Dr Mahathir . lanskap semua... memey terbekk la ! wa bagi semua bintang kat atas langit tu HAHA 

LUAHAN HATI TAK BERAPA HATI2 =P
Itu la pertama nikmat yang aku rase.. Ini lah Mahathir... ape je Mahathir buat daripada kotak pemikiran dia yang serba moden die tu kita ni yang membesar dengan kemajuan dia dapat rasa.. " Oh Ini lah Tun M !" Banyak banyak impian, top 5 impian aku.Nak sangat jumpe Tun M ... Hari hari aku.. tipulah tak kait dengan kata bak muntiara beliau wahhh ayattt nak wau aje ! Haha tapi betul.. aku nak sangat meet Tun Dr Mahathir . Tiap kali pakai Baju Melayu,songkok. aku sentiasa berharap aku boleh jadi selantang,seluar biasa beliau.. Macam pic kat sebelah ni la.. pakai songkok.. baju melayu warna hijau lagi tu ! Haha

ALLAH SELAMATKAN KAMU,ALLAH SELAMATKAN KAMU,ALLAH SELAMATKAN TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD,ALLAH SELAMATKAN KAMU.... SELAMAT ULANG TAHUN TUN M ... SEMOGA DIPANJANG UMUR,SENTIASA SIHAT,CERGAS CERDAS DAN BAHAGIA DI SISI INSAN TERCINTA , AMIN YA RABBAL ... 

No comments:

Post a Comment