Thursday 18 April 2013

AKU OBSES DAUN BAWANG =___="

Assalamuallaikum dan Salam 1Malaysia to uollls ! :P HAHA k dah diam ! xyah nak cakap ape2.tumpukkan fikiran sepenuhnyer pada ini blog omey :P EHE ! k bukak topik ! hari ni aku nak share kat korang pasal daun bawang dan bawang.. yes ! i know ! ramai xsuke bawang... ramai xsuke daun bawang.. kadang tu sanggup ketepikan... dan yang paling teruk siap warning kat mamak kedai tu lagi "Dey mamak ! sudah berapa kali ! saya cakap !? jangan letak itu barang ! jangan letak itu barang!" dan mamak itu pon berkata " aiyooo~! barang apa Ancik ? saya tadak letak itu dadah Ancik... Ancik...?" manusia bodoh itu pon mengetuk meja " dey! bukan itu lah ! tapi daun bawang.." kate manusia bangang tu dan cuba perlahan di hujung katanya " cehh! poooodah! itu kalau saya letak pon ! Ancik boleh ketepikan sendiri ! ada tangan sendiri buat lah ! ini saya punyer kedai ! pooodah ! " 
Ahask~! kan dah kene bash :P fadan's ! actually itu bukan bende aku nak cerita kan.. NO ! just kebelakangan ni aku macma obses dengan bawang :( lagi2 daun bawang.. menjadi kewajipan tiap juadah ! kalau xde daun bawang aku jadi macam .. erghhhh ! ntah lah ! buat mase ni xde sape perasan yang aku obses dekat daun bawang... mak aku my b ? sebab kalau pegi pasaraya.aku paling excited pegi ambik daun bawang bnyk2 :P k cun ~! mak aku memang melayan perangai omey aku ni :P EHE ! tapi tu lah ! bagi aku or bagi korang pasti sangka ini tabiat adalah pelik -_- xpernah2 di buat orang obese dekat daun bawang -..-" salunyer.. cili api.. ikan masin... sambal belacan... sayur2 ke.. petai ke en? en? en???? HEHE :P kadang tu ! mak aku maska xcampor daun bawang ! aku pon ape lagi.selongkar itu peti ais.ambik gunting.. pas tu gunting daun bawang... cuci... then makan ! yes ! kalau bawang pon.. aku algi suke macam macam tu je ;) tak tau kenape :( aku algi suke makan dalam keadaan macma tu,tapi kalau daging lagi suke makan dalam keadaan separuh masak ;) paling suke ayam tu goreng tanpa minyak.. tanpa kunyit... just letak lada hitam je.Ergghhh ! sedap ! "MAK ~!!! masakkan ! " :P EHE ! k jangan bagitau sape2.. sebab aku sorang je buat bende pelik cam tuh kat rumah bila parents xde... EHE ! malas kot ! nak kuar beli makan.. :P tak tau nape... katenyer.. nak jage kulit.. :P ehhh? sape kate tu? aku lah ! haha k dah start merepek mepek ! gedik abadi ^_^ <3 HAHA xD 
ape pon... xsalah aku makan bawang dan daun bawang.. sebab kedua2nyer ada khasiat :D pembakar lemak ... mknn yang boleh dijadikan diet yang baik.. cume ape punca ini mknn kurang dpt galakkan... adalahh kerana.. bila makan.. my b bile peluh..ouchh! sanat lah busuk !! dan bila bukak mulut Erghhh ! bukan tutup idung je tutup sekali sume mcm angkasawan tu :P HAHA xD aku tau itu keburkkan bawang dengan daun bawang.. aku cuba rajinkan diri gosok gigi tiap kali makan... dan cuba berpeluh jauh daripada orang.. mean... jogging malam2? nak pegi gym :P alahai... ! sah2 aku punca itu gym xlaku xde sape datang xD HAHA xpe.. xpe.. yang penting khasiat :') 

No comments:

Post a Comment